10 Julai 2012

51 ucapan / sms sempena bulan ramadhan


 Selamat menyambut Ramadhan al-Mubarak.
Jika HATI sejernih AIR, Jangan dibiar ia KERUH
Jika HATI seputih AWAN, Jangan biar ia MENDUNG,
Jika HATI seindah BULAN, Kekalkan ia dengan IMAN.
SALAM RAMADHAN.
Indahnya DUNIA hanya sementara,
Indahnya saat GEMBIRA hanya seketika,
Indahnya MIMPI kadang-kadang tak pasti, tapi
Indahnya Ramadhan tak dapat ditukar ganti
SALAM RAMADHAN AL-MUBARAK
Bulan Ramadhan telah tiba
Ampun dan maaf pada semua
Atas segala salah silap dan kata-kata
Moga ibadah puasa kita akan diberkati oleh-Nya
Bulan ramadhan dah tiba. Jangan ingat nak raya je. Awak buat salah hari tu, belum minta maaf pun. Awak lambat, saya minta maaf dulu ye. Kosong-kosong ye.
ACCOUNT NOTICE
Pls note that your PAHALA balance is not sufficient to maintain your AKHIRAT account.Pls recharge your AMALAN to reload your SYURGA credit line.
Sepuluh jari ku susun, tak cukup. Tambah dengan jari kaki. Nak duit raya, datanglah rumah raya nanti ye.  Bulan puasa ni, kita puasa ikhlas-ikhlas ye. Marhaban ya ramadhan.
alalorr...sanggup dia makan kat bawah meja..eekekek..xyah nyorok,org nampak dah! Selamat menyambut bulan ramadhan. Semoga ibadah kita diterima oleh-Nya. Buat betul-betul tau.
Percayalah pada tuhan .. berdoalah sebelum melakukan kerja... berdoalah... berdoalah...berdoalah..berdoalah...berdoalah...berdoalah...berdoalah...berdoalah ... orang kata berdoa ..bukannya scroll down lah.. Marhaban ya Ramadhan. Solat terawih jangan lupa ye..
Tirai Syaaban telah berlabuh,
Lambaian Ramadhan sudah tiba,
Luhur hati ikhlaskan amalan ibadah.
Selamat menunaikan ibadah puasa
Dan Salam Ramadhan Al-Mubarak.
Memohon kemaafan dari hati yang
ikhlas atas kesalahan selama ini
Baik yang besar ataupun kecil.
Yang Nampak ataupun tak nampak
Dan kalau ada tersalah cakap atau menyakitkan hati
Harap dimaafkan.
Bulan RamadhaN MenjeLang Kini,
Sudahlah tiba Masa DinanTi,
SyaitaN dan Iblis Telah Digari,
Tinggallah JemBaLang yg Baca SMS ini..
Sory yer, saja nak ucap. Selamat menyambut bulan ramadhan.
Semoga amalan kita diterima oleh-Nya.
Dgn semangat
dan baju baru
Ku bakar lemang
dan juga baulu
Ungkapan ini
ikhlas untukmu
Selamat Hari
Rabu he he he hee
Sory, saja nak ucap. Selamat menyambut bulan ramadhan.
Haha, raya lambat lagilah.
AWAS...
AMARAN KERAS...
UNTUK
UMAT ISLAM
DI MALAYSIA...
BERJAGA-JAGA
PADA MALAM INI
JANGAN LUPA!
NIAT PUASA...
HE..HE..HE..
Sebenarnya aku sangat sayang padamu
kaulah saja pujaan hatiku selamanya
ku nantikan malam bahagia buat kita
aku amat merinduimu
oh i luv you so much

lailatulQadar
Renung kembali segala amalan dibulan ramadhan yang lalu, adakah sesuai dengan umur kita yang semakin meningkat. Jom perbaiki amalan di bulan ramadhan ini. Marhaban yang Ramadhan. J
Dalam hitungan jam kan kita jelang Ramadhan nan suci,
kami pintakan maaf setulus hati akan khilaf yang selama ini terjadi
Taqobalallahu minna wa minkum, mohon maaf lahir batin atas segala kesalahan saya.
Bagi yang melaksanakannya, saya ucapkan selamat menjalani ibadah Puasa Ramadhan.
Semoga amal ibadah kita semua diterima ALLAH SWT.
Adzan-adzan lari berseruan dari langit-langit rumah Tuhan
Tuntun jari-jari dosaku ke arah-Mu
Kutundukkan congkak kepalaku
Tak layak ku disisi-Mu
Gelimang noda dan dosa balut tubuhku dari semua rasa yang telah mati
Marhaban ya Ramadhan...
Mohon maaf lahir dan bathin
Mari sucikan hati, pikiran, dan lisan kita
Sambut Ramadhan dengan penuh suka cita.
Please forgive me, mistakes, short comings as we welcome Ramadhan.
May Allah give u strength in ur iman and health. Amiin.
Bila ada langkah membekas lara
bila ada kata merang kai dusta
bila ada tingkah menoreh luka
pada kesempatan ini saya mohonkan maaf lahir dan bathin.
Selamat Melaksanakan Ibadah Puasa pada bulan Ramadhan
Marhaban Ya Ramadhan...
dari dalam lubuk hati saya yang paling dalam
izinkan saya memohon maaf
Tak ada kata seindah zikir
Tak ada bulan seindah Ramadhan
Izinkan kedua tangan bersimpuh maaf untuk lisan yg tak terjaga
janji yg terabaikan, hati yang slalu berprasangka & sikap yang pernah menyakitkan.
Maaf lahir batin. Slamat menunaikan ibadah puasa
Dalam berguarau, kadangkala ada yang sentap.
Dalam bermanja, kadangkala ada yang rimas.
Dalam bermain, kadangkala ada yang jatuh.
Terima kasih kerana menjadi rakan yang baik dan menceriakan hari-hari saya.
Semoga ibadah kita diterima oleh-Nya.
Selamat menyambut ramadhan al-Mubarak.
Jika hati sejernih air , jangan biarkan ia keruh
Jika hati seputih awan, jangan biarkan ia mendung
Jika hati seindah bulan, hiasi ia dengan IMAN.
Dalam kerendahan hati ada ketinggian budi.
Dalam kemiskinan harta ada kekayaan jiwa.
Hidup ini terasa indah jika ada maaf.
Taqabalallahu Minna Waminkum…
Bila hati saling terpaut rasa cinta terjalin indah
Bila salah & Khilaf telah terjadi maka Mohon Maaf
Lahir & Batin atas kesalahan,
“Marhaban Ya Ramadhan”
Selamat Menunaikan Ibadah Puasa
Semoga kita selalu diberkahi dibulan yang penuh mahrifah
Dalam hitungan jam kan kita jelang Ramadhan nan suci,
kami pintakan maaf setulus hati akan khilaf yang selama ini terjadi
Taqobalallahu minna wa minkum, mohon maaf lahir batin atas segala kesalahan saya.
Bagi yang melaksanakannya, saya ucapkan selamat menjalani ibadah Puasa Ramadhan.
Semoga amal ibadah kita semua diterima ALLAH SWT.
Allah melihat orang-orang yang berpuasa. Semoga dapatlah kita melaksanakan ibadah sebaiknya. Selamat menyambut bulan puasa.
Sungguh cantik kain pelikat, dipakai orang pulang ke pekan.
Ramadhan yang suci sudahlah dekat, silap & salah mohon dimaafkan.
senandung gema suara Azan...
berkumandang sunyi menghentak...
teruntai salam bermaafan...
menyambut Ramadahan Mubarak...
Marhaban Yaa Ramadhan...
Mencuci tangan di pinggir telaga,
Pohon serumpun indah di tepiannya,
Bulan suci Ramadhan hampirlah tiba,
Mohon ampun maaf di pinta.
DOA MALAIKAT JIBRIL MENJELANG RAMADHAN :
"Ya Allah, tolong abaikan puasa ummat Muhammad apabila sebelum memasuki Ramadhan dia tidak melakukan hal-hal berikut :
1)tidak memohon ampun kpd kedua ibu bapanya
2)tidak bermaafan antara suami & isteri
3)tidak nermaafan dgn org disekitarnya..
"maka rasulullah pun mengatakan amin sebnyk 3kali....menjelangnya Ramadhan yg penuh khusyuk, diberkati & dirahmati ALLAh S.W.T
Menuju Ramadhan yang suci untuk ditempuhi. Semoga Allah sampaikan hajat kita menemui lailatul Qadar yang dicari. Selamat menyambut bulan ramadhan.
Satu tahun tidak terasa
Ramadhan telah kembali kengunjungi kita
Semoga yang dilalui dan dilakukan
Menjadikan kebaikan di bulan suci ini
Marhaban yaa Ramadhan
Mohon Maaf Lahir dan Bathin
Jika semua HARTA adalah RACUN maka ZAKAT-lah penawarnya,
Jika seluruh UMUR adalah DOSA maka TAQWA&TOBAT lah obatnya,
Jika seluruh BULAN adalah NODA maka RAMADHAN lah pemutihnya,
MOHON MAAF LAHIR&BATIN, SELAMAT MENUNAIKAN IBADAH PUASA.
Ya Allah Ya Rab,
atas kuasaMu Engkau pertemukan kami menjadi saudara dan sahabat dalam suka dan duka, dalam sedih dan gembira.
Dan aku memohon kepadaMU,
lindungi saudaraku dan Rahmati dirinya,
berikanlah kesehatan,
mudahkanlah Rizkinya dan kebahagiaan dunia akhirat untuknya,
serta hapuskanlah dosa2nya, dan bukakanlah pintu maafMU pada saudaraku ini.
“SELAMAT MENUNAIKAN IBADAH PUASA”
Mohon maaf lahir dan batin
Perkataan yang indah adalah ALLAH
Lagu yang merdu adalah ADZAN
Media yang terbaik adalah AL QURAN
Senaman yang sihat adalah SHALAT
Diet yang sempurna adalah PUASA
Kebersihan yang menyegarkan adalah WUDHU
Perjalanan yang indah adalah HAJI
Khayalan yang baik adalah ingat akan DOSA & TAUBAT
Jika hati seputih awan jangan biarkan ia mendung,
jika hati seindah bulan hiasi dengan senyuman.,
marhaban ya ramadhan.,
selamat menunaikan ibadah puasa mohon maaf lahir dan bathin…
Berpuasa di bulan Ramadhan adalah
“kunci kepada kebenaran,
keikhlasan,
kemuncak dan kesejagatan syukur“.
Tambahan pula, mereka yang berpuasa akan merasai betapa kerdilnya dirinya di hadapan Allah dan memahami betapa perlunya dirinya kepada Allah. (sumber > ar-rifke.com)
Ku siapkan makanan istimewa untukmu : sepinggan cinta, semangku sayang, sepotong kasih, sesudu rindu, segelas senym, seiris hati dan buah perhatian untukmu. Kalau ingin muntah, silakan ye.
Ramadhan is a month of Allah.
Whose beginning is MERCY.
Whose middle is FORGIVENESS.
Whose end is FREEDOM FROM FIRE. :)
Wishing u 1 month of ramadan,
4 weeks of barkat,
30 days of forgiveness,
720 hours of guidance,
43200 minutes of purification,
2592000 secs of Nur..!!
Selamat Ramadan 1432H
SEIRING TERBENAM MENTARI DI AKHIR SYA’BAN,
TIBALAH KINI BULAN RAMADHAN,
PESAN INI SEBAGAI GANTI JABAT TANGAN UNTUK
MOHONKAN MAAF DAN KEKHILAFAN.
MARHABAN YA RAMADHAN.
Tiada kemenangan tanpa zikrullah,
tiada amal tanpa keikhlasan,
tiada ampunan tanpa maaf,
marhaban ya ramadhan.. J
Dua tiga budak tadika,
Jangan lupa perbanyak pahala.
Selamat menyambut bulan ramadhan.
Perkataan yg indah adlh “ALLAH”
Lagu yg merdu adlh “ADZAN”
Media yg terbaik adlh “AL QUR’AN”
Senam yg sehat adlh “SHALAT”
Diet yg sempurna adlh “PUASA”
Kebersihan yg menyegarkan adlh “WUDHU”
Perjalanan yg indah adlh “HAJI”
Khayalan yg baik adalah ingat akan “DOSA&TAUBAT”
Mudah2an bulan yang suci ini akan membawa iman dan takwa, Amin..
Gersang bumi tanpa hujan..
gersang akal tanpa ilmu, gersang hati tanpa iman..
gersang jiwa tanpa amal..
marhaban ya ramadhan.
selamat menunaikan ibadah puasa mohon maaf lahir dan batin.
Berharap padi dalam lesung, yang ada cuma rumpun jerami,
harapan hati bertatap langsung, cuma terlayang sms ini.
Sebelum cahaya padam, Sebelum hidup berakhir,
Sebelum pintu taubat tertutup, sebelum Ramadhan berakhir,
saya mohon maaf lahir dan bathin….
Gelap malamNya ku terjaga,
menyambut gembira pemberianNya (“Marhaban YA Ramadhan”),
dengan harapan dapatlah aku akan keredhaan-Nya.
Slamat menunaikan Ibadah Puasa.
Ku mengharapkan Ramadhan kali ini penuh makna, agar dapat ku lalui dengan sempurna.
Selamat menyambut bulan Ramadhan.
Hapuskan dendam, bersihkan hati, luruskan niat. Marhaban ya Ramadhan.
Bila teman membuatku gelak, hati ceria tambah bahagia.
Tibalah sudah Ramadhan al-mubarak. Semoga ibadah kan diredhai-Nya.

29 ulasan:

Deanzofq berkata...

ada 1 lagi ucapan. :) "Selamat hari Raya di bulan Ramadhan" ??? macam mane tu? LoL :P

NAL berkata...

nice sharing..

Nurlyla berkata...

@deanzofq : haha, macamana tu? ada kat atas ye? hehe

@nal : thanks nal.. :)

rAIHan berkata...

wah,,bagus nie. bookmarklah..^^

Hanif berkata...

Ini boleh copy dan siap sedia nak mengantar ..heheheheh
Thanks

Boni JLL3 berkata...

wah!!! ni boleh digunapakai untuk bulan ramadhan ni.. taksabar pulak nak terjah bulan ramadhan ni

AngelAwa berkata...

wah! dah boleh hantar msg nie. hntr awal2 nanti line busy. hehe

Papa Mifz berkata...

bila baca entry nih terasa semakin dekat dah nak menyambut Ramadhan...

ieda berkata...

debar menyambut semakin kencang .. x sabar x leh cakap lah kan ;)

~Sweet Honesty~ berkata...

mohon print skrin n print out yea..

C'Jai berkata...

terima kasih share..nanti nak share kat hp...

miss Fyqa berkata...

Thanks sbb share :)

Noraim berkata...

haha bukan main byk lg ucapan. nnti kalau terima ucapan mcm ni mesti dari blog nur. kikiki.

caliph shuriken berkata...

bila baca semua ni tingat plak wktu zman pakai hset 33sekupang dulu, hikk...

nice sharing ^^

zulhilmi tempoyak berkata...

thanks for sharing... heee tlg hntr satu kat fon bleh x.. heee

۞ s.m.i.l.e ۞ berkata...

dulu selalu dapat ucapan-ucapan sebegini menjelang ramadhan, sekarang dah semakin sunyi sket, cuma ucapan-ucapan ringkas sahaja diterima.. ikut peredaran masa... rindunya Ramadhan...

Wanieys berkata...

hihi ingat lg klu msk bln rmdhn selalu juga dpt sms ucapan mcm tu hihi

msredcheesecake berkata...

BYK IDEA LEH DAPAT NI.... RINDU RAMADHAN....

cendol berkata...

bnyknye ucapan..selalu ade sms mcm ni bile tyme puase ke nak raye ke

teratak hati berkata...

Byknya ucapan utk mnyambut ramadhan..selamat mnyambut ramadhan dan melaksanakan ibadah puasa dgn sebaiknya..

azizah :) berkata...

best best..hehe

mira maisara berkata...

wah banyaknyer.. selamat bulan ramadhan awak..

Alieza Dayasari berkata...

terima kasih erk.. ni bagus... saya suka.. hehehehe

izz iizza berkata...

persediaan tuk menyambut ramadhan..:)

Tanpa Nama berkata...

Blh copy nie

Nurlyla berkata...

boleh.. copy je :)

anne berkata...

mintak kebenaran share yer. tq

dEdEQ dE wIshEs berkata...

WAH .. NAK UCAP SELAMAT HARI RAYA BOLEH ? HEHEHE ..

Nadia Dscarnia berkata...

Terima kasih share.. hehe lepas ni boleh hantar kat kawan2 :D